Άλλο ένα συναρπαστικό Ράλλυ Ντακάρ έφτασε στο τέλος του. Και ήρθε η ώρα για να κάνουμε την απαραίτητη ανασκόπηση, όπως και να τιμήσουμε τους φετινούς θριαμβευτές.
Το Ντακάρ είναι αναμφίβολα, ένας πολύ ιδιαίτερος αγώνας. Πρόκειται για τον μόνο πραγματικό μαραθώνιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μία περιπέτεια στην οποίαν πληρώματα και αναβάτες παλεύουν σε κάθε σημείο της διαδρομής με το άγνωστο
Παρά το ότι τα τελευταία Ντακάρ διεξάγονται στο αρκετά ασφαλές περιβάλλον της Σαουδικής Αραβίας (τουλάχιστον δεν έχει ληστές εκεί) οι κίνδυνοι παραμονεύουν σε κάθε στροφή, σε κάθε αμμόλοφο της ερήμου. Και οι διαγωνιζόμενοι έχουν πρωτίστως στο μυαλό τους την επιβίωση και μετά την ταχύτητα ή τη νίκη.
Έτσι υπάρχει μία πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα μεταξύ των ανθρώπων που συμμετέχουν στο Ντακάρ. Είναι περισσότερο συνοδοιπόροι παρά αντίπαλοι. Δεν υπάρχουν οι κόντρες που θα συναντήσετε σε F1 ή WRC.
Φυσικά όλοι θέλουν να κερδίσουν. Αλλά και όλοι είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν τους αντιπάλους τους μόλις δουν ότι τους χρειάζονται. Και φέτος είχαμε πολλές τέτοιες συγκινητικές στιγμές στη διάρκεια ενός αγώνα ο οποίος ευτυχώς δεν μέτρησε απώλειες ζωών.
Όλα τα παραπάνω απλώς ανεβάζουν το πρεστίζ των νικητών σε κάθε κατηγορία. Εκείνων που κατάφεραν όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά και να ξεχωρίσουν. Ας δούμε, λοιπόν, ποιοι ήταν αυτοί για το Ντακάρ του 2025.
Κατηγορία Ultimate:
Η 11η συμμετοχή ήταν και… η τυχερή για τον Γιαζίντ Αλ Ραζί της Overdrive! Ο Σαουδάραβας μεγιστάνας κατάφερε να επικρατήσει χάρη και στο εξαιρετικό Toyota Hilux που είχε στα χέρια του.
Ο Αλ Ραζί είχε δείξει από την αρχή τις προθέσεις του, παίρνοντας την πρωτοπορία έπειτα από τις πρώτες; ειδικές. Στη συνέχεια άντεξε απέναντι στον Λάτεχαν που είχε περάσει μπροστά και αντεπιτέθηκε την κατάλληλη στιγμή.
Μπορεί να κέρδισε μόνο μία ειδική σε όλον τον αγώνα. Ωστόσο επέδειξε την απαιτούμενη ταχύτητα αλλά και σύνεση από την αρχή μέχρι το τέλος. Έτσι πήρε δίκαια την πολυπόθητη πρώτη του νίκη εντός έδρας.
Από την άλλη ο Λάτεχαν -επίσης με Toyota Hilux- είχε προβάλλει ως το μεγάλο φαβορί έπειτα από την ανάπαυλα της προηγούμενης Παρασκευής. Χάρη και στις εγκαταλείψεις των Σάινθ-Λεμπ ο δρόμος είχε ανοίξει για τον Νοτιοαφρικάνο.
Ωστόσο στο τέλος έπρεπε να υποκλιθεί στην εμπειρία και την στρατηγική σκέψη του Αλ Ραζί. Εξαιρετικά οδήγησε και ο τρίτος Έκστρομ με το Ford Raptor. Αλλά ο Σουηδός δεν είχε τον ρυθμό για να απειλήσει τους δύο πρώτους.
Όσο για τον 4o Αλ-Ατίγια, ο Καταριανός είχε μια καλή εμφάνιση. Όχι, όμως, αρκετά ανταγωνιστική από την αρχή ως το τέλος ώστε να πάρει την 6η του νίκη. Του χρόνου ίσως με την Dacia να έχει ένα επιπλέον έτος εμπειρίας.
|