Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από keichi
Η πρακτικη εμπειρια σ αυτες τις μηχανες εδειξε οτι οσοι εβαζαν απο καινουργιο 10w40 μεχρι τις 160.000-170.000km ειχαν πεταξει τη μηχανη...Οσοι εβαζαν 5w30 με αλλαγες στα 7500km εκαναν 250.000+km...
Δε ξερω γιατι, αλλα η δικη μου εξηγηση ειναι οτι επειδη ειχαν ελλειπεις τρυπες τα εμβολα, το 5w30 ως πιο λεπτορρευστο περναγε καλυτερα μεσα απ τις τρυπες...
Αμα ξεκινησει να σου καιει τοσο πολυ οτι λαδι και να βαλεις πλεον ειναι αργα, θελει επισκευη/αλλαγη...
Το μυστικο για αυτες τις μηχανες ηταν αυτο το λαδι που λεει το βιβλιο και το αναγραφει "συνιστομενο" στο πινακακι, το 5w30 δηλαδη...
Οσοι βαζαμε απο καινουργιο τ αμαξι 5w30 και αλλαγες στα 7500χλμ το ψιλοσωσαμε το αδυνατο του σημειο και καναμε αρκετα χιλιομετρακια...Και 280.000χλμ εχω ακουσει με παλια εμβολα και 1λτρ/5000χλμ καταναλωση...
Οσοι βαζαν 10w40 στου παλιου τυπου εμβολα το κατεστρεψαν.
|
Καλημέρα.
Οπως τα λες είναι. Τους κινητήρες αυτούς τους "έφαγε" το ακατάλληλο λιπαντικό και τα μεγάλα διαστήματα αλλαγής του που έδινε η τουοτα.
Το σωστό ιξώδες για τους κινητήρες αυτούς (έχοντας και τις υπόλοιπες προδιαγραφές του κατασκευαστή) είναι το 5w-30. Το λιπαντικό πρέπει να είναι λεπτόρευστο (5) για γρήγορη κυκλοφορία και λίπανση των εκκεντροφόρων και της βαλβίδας vvti και να έχει τις λιπαντικές ιδιότητες και την αντοχή στη ζέστη σαν 30αρι.
Η συχνότητα αλλαγής του καθορίζεται καθαρά από την χρήση και το περιβάλλον κίνησης του αυτ/του.
Για κίνηση 70% 80% και πάνω εντός πόλης ξεχάστε την αλλαγή λιπαντικού λόγω χιλιομέτρων. Οι ώρες λειτουργίας του κινητήρα δεν έχουν καμιά σχέση με τα χιλιόμετρα που γράφει το κοντέρ.
Ενα λιπαντικό που έχει καταπονηθεί /μολυνθεί από πολλές εκκινήσεις -κυρίως τον χειμώνα- και έχει φτάσει λίγες φορές στην θερμοκρασία λειτουργίας του μην περιμένετε να παρέχει την ιδανική λίπανση και το καλοκαίρι με 38+ βαθμούς.