Η βαλβίδα, Μπάμπη μου, λέγεται PCV, ήτοι Positive Crankshaft Ventilation, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει Βαλβίδα Θετικής Πίεσης Εξαερισμού Στροφαλοθαλάμου.
Με λίγα λόγια, όταν τα καυσαέρια που περνούν από τα ελατήρια των πιστονιών στο στροφαλοθάλαμο (i.e. blow by) ανεβάσουν πάνω από ένα όριο την πίεση στον χώρο αυτό, η συγκεκριμένη βαλβίδα ανοίγει και στέλνει αυτά τα καυσαέρια μέσω μίας σωλήνας στην πολλαπλή εισαγωγής, αμέσως μετά την πεταλούδα.
Η ποσότητα αυτή είναι υπολογισμένη και από το πρόγραμμα του εγκεφάλου, ώστε να μην έχεις σημαντικές διακυμάνσεις των στροφών του κινητήρα.
-
Στην περίπτωση που έχεις ήδη κατανάλωση λαδιού -π.χ. προβληματικά ελατήρια- η πίεση ανεβαίνει ευκολότερα στον στροφαλοθάλαμο, λόγω των μεγαλύτερων ανοχών. Αν η βαλβίδα δεν λειτουργεί σωστά, είτε παραμένει διαρκώς ανοιχτή και φεύγουν προς την εισαγωγή μαζί με τα λάδια που "ανεβαίνουν" προς την έξοδό τους προς την εισαγωγή με αποτέλεσμα να περνάνε και να καίγονται στους κυλίνδρους, είτε παραμένει κλειστή οπότε ανεβαίνει η πίεση και πιέζονται τα λάδια να διαφύγουν από όποια τσιμούχα ή φλάντζα είναι πιο αδύνατη.
-
Ήταν κατανοητό έτσι όπως το έγραψα; Σε βοήθησα;
__________________
Fast cars do not kill.
Slow drivers, do!!!
Saneatsu Abukara
|