Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #17  
Παλιά 16-05-13, 19:27
giannis gt Offline:
Θεϊκό Μέλος
 
Εγγραφή: 28-07-2010
Περιοχή: βολος
Ηλικία: 42 male
Μηνύματα: 3.292
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 515
giannis gt θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος
Πηγη Αutotiri!!!

Μπορεί η κρίση να μας φτάσει σε που να μην αλλάζουμεκαν λάδι;Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/7/2012Μπορεί η συντήρηση του αυτοκινήτου να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα λόγω της οικονομικής πίεσης, όμως υποτυπωδώς το λάδι δεν πρέπει να το αλλάζουμε τουλάχιστον τακτικά;Μπορεί με ένα παλιό φίλτρο αέρα ή πολυκαιρισμένα μπουζί το αυτοκίνητο να χάνει σε απόδοση, έχεις όμως σκεφτεί τι μπορεί να κάνει το λίγο ή το παλιό λάδι στον κινητήρα; Μπορεί ο τεχνικός έλεγχος που κάνουν τα συνεργεία, η πρόληψη και η αντικατάσταση των αναλωσίμων να στοιχίζει. Μπορεί επίσης το κόστος να γίνεται δυσβάσταχτο ακόμη και με τις προσπάθειες που κάνουμε στο Autotriti για να δημιουργήσουμε προσφορές. Όπως και αν έχει όμως, σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει το μοτέρ του αυτοκινήτου μας να λειτουργεί με πολυκαιρισμένο λάδι ή στην χειρότερη χωρίς λάδι.


Είναι γεγονός πως τα R&D τμήματα των εταιρειών λιπαντικών έχουν κάνει τρομερά άλματα προόδου ( τα οποία συνεχώς αυξάνονται) και έχουμε φτάσει τώρα στο σημείο όπου η μεγαλύτερη γκάμα των αυτοκινήτων μπορεί και εκμεταλλεύεται όλα εκείνα τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά των λιπαντικών, με σκοπό να γίνονται πολύ περισσότερα χιλιόμετρα μεταξύ των διαστημάτων service. Βέβαια αυτό δεν πρέπει να καταντά και ευαγγέλιο μιας και η επιμελής συντήρηση και αλλαγή λιπαντικού μόνο καλό μπορεί να κάνει.


Πως λειτουργεί το λάδι μέσα στα σπλάχνα του κινητήρα μας;
Το λάδι εξυπηρετεί δυο βασικές λειτουργίες μέσα στον κινητήρα. Η πρώτη είναι αυτή της λίπανσης, δηλαδή της μείωσης της τριβής ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του μοτέρ. Το λάδι δημιουργεί ένα φιλμ το οποίο εισχωρεί ανάμεσα στις δυο επιφάνειες, επιτρέποντας τους παράλληλα την κίνηση, χωρίς όμως να έρχονται σε επαφή.


Η δεύτερη βασική λειτουργία που εξυπηρετεί το λιπαντικό, είναι η απαγωγή θερμότητας από τα τοιχώματα του κινητήρα. Λειτουργεί σαν τον αέρα που φυσάμε πάνω σε καυτό φαγητό για να κρυώσει. Και αυτή η λειτουργία είναι η σημαντικότερη, από αυτή του αντιτριβικού. Το λάδι που ρέει εντός του κινητήρα πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση που η σύνθεση του να μπορεί να αντέχει τις θερμοκρασίες λειτουργίας. Ο κύκλος ζέστη-κρύο, σιγά-σιγά διασπά τα συστατικά του λαδιού που το κάνουν να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του, ενώ η κατάσταση χειροτερεύει από τις προσμίξεις από το θάλαμο καύσης, τον οποίο το λάδι καθαρίζει σε κάθε ανέβασμα του πιστονιού. Έτσι καθώς τα χιλιόμετρα μαζεύονται, το λάδι μαυρίζει και σταδιακά χάνει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση.

Ζωτικής σημασίας το λάδι σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες
Ακόμη περισσότερο, το λάδι πλέον είναι πολύ σημαντικό σε κινητήρες με τούρμπο. Γιατί το λάδι αυτό είναι που λιπαίνει τη φτερωτή του συμπιεστή. Δεν υπάρχει ρουλεμάν παρά μόνο το λάδι για να μειώσει την τριβή. Αν το λάδι είναι λάθος σύνθεσης, παλιό, ή περιέχει προσμίξεις, η τουρμπίνα λιπαίνεται ανεπαρκώς με καταστροφικά αποτελέσματα. Κάτι που δε γίνεται σιγά-σιγά με τα χρόνια, αλλά απότομα.


Μπορεί λοιπόν τα λιπαντικά αυτοκινήτου να έχουν εξελιχθεί απίστευτα τα τελευταία 30 χρόνια, το ίδιο όμως έχουν κάνει και οι κινητήρες. Από τη μία τα τούρμπο με τις τεράστιες θερμοκρασίες και τις ειδικές τους απαιτήσεις σε χαρακτηριστικά λαδιού, από την άλλη οι υψηλότερες πιέσεις και τα πολλά περιστρεφόμενα μέρη (ειδικά στις πολύπλοκες κεφαλές), κάνουν τη σημασία του λιπαντικού τεράστια. Δε μπορεί δηλαδή κανείς να επαναπαυθεί στην «τεχνολογία» των λιπαντικών, γιατί ο κινητήρας εξαρτάται σήμερα περισσότερο από ποτέ από την ποιότητα, και άρα την κατάστασή τους.


Η κατακλείδα ποια είναι;
Τι λέτε λοιπόν; Με όλα αυτά που διαβάσατε, είναι το λάδι του κινητήρα κάτι με το οποίο μπορεί να παίζει κανείς; Κάτι που μπορεί να αμελήσει; Δεν είναι το λάδι σήμερα το πιο σημαντικό αναλώσιμο με άμεση επίπτωση στην «υγεία» του κινητήρα; Εσείς ασχολείστε τουλάχιστον με την αλλαγή λιπαντικού στα διαστήματα του κατασκευαστή; Μήπως η αδυναμία συντήρησης θα πρέπει τουλάχιστον να ξεπεραστεί στο θέμα του λιπαντικού; Δεν είναι μεγάλο το ρίσκο για ζημιά στον κινητήρα αν το αμελήσετε;
__________________
ΤΩΡΑ 338+ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ!!!


http://youtu.be/Hi3ipm5wMYs

Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από madvinegar Εμφάνιση μηνυμάτων
Καλα που ηρθε και ο Γιαννης και περασαμε τα 300 αλογα σημερα.

Περιττο να πω πως το punto σε ΤΡΟΜΑΖΕΙ οταν ανοιγει.

Ελπίζω να μη σου λέρωσα το κάθισμα Γιάννη...
Απάντηση με παράθεση