
22-09-10, 07:40
|
|
|
Εγγραφή: 24-01-2007
Περιοχή:
Ambelogardens
Ηλικία: 56
Μηνύματα: 1.633
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
|
|
Η γωνία κάστερ
Κατά τη στροφή του τιμονιού, καθένας από τους μπροστινούς τροχούς στρίβει γύρω από ένα
νοητό άξονα. Η γωνία που σχηματίζει ο τελευταίος -κοιτώντας το αυτοκίνητο από τα πλάγια-
σε σχέση με τον κατακόρυφο άξονα ονομάζεται γωνία κάστερ και μετριέται σε μοίρες. Αν η
κορυφή του άξονα στροφής κλίνει προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το κάστερ
χαρακτηρίζεται θετικό, ενώ στην αντίθετη περίπτωση, αρνητικό. Το θετικό κάστερ προσφέρει
ευστάθεια και καλή κατευθυντικότητα, ενώ τείνει να επαναφέρει τους μπροστινούς τροχούς
στην ευθεία θέση μετά από στροφή, γι? αυτό και προτιμάται έναντι του αρνητικού. Παρ? όλα
αυτά, μεγάλες τιμές θετικού κάστερ αυξάνουν την προσπάθεια που απαιτείται για να στρίψουν
οι μπροστινοί τροχοί, προκαλούν «τρέμουλο» του τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ οι
ανωμαλίες του οδοστρώματος μεταφέρονται εντονότερα στο πλαίσιο μέσω της ανάρτησης. Στη
συντριπτική πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων, η γωνία κάστερ δεν επιδέχεται ρύθμιση.
Πηγή: http://library.techlink.gr/4t/articl...3&article=9619
Πάντως, σε κάποιες "ειδικές" περιπτώσεις υπάρχουν ειδικά ψαλίδια (uniball) με τα οποία μπορείς να ρυθμίζεις τη γωνία κάστερ σε ένα ευρύ φάσμα τιμών.
__________________
Fast cars do not kill.
Slow drivers, do!!!
Saneatsu Abukara
|