Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #29  
Παλιά 08-04-09, 11:14
Nikr Offline:
Πορωμένο Μέλος
 
Εγγραφή: 03-08-2007
Ηλικία: 52
Μηνύματα: 634
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 293
Nikr έχει φοβερή αύρα Nikr έχει φοβερή αύρα Nikr έχει φοβερή αύρα
Αλλάζει άρδην το τοπίο στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς οι τράπεζες «ανοίγουν» τους πλειστηριασμούς των κατασχεμένων οχημάτων και σε ιδιώτες, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε καταναλωτές να αγοράσουν αυτοκίνητα σε πολύ χαμηλές τιμές αλλά και παράλληλα δίνοντας τη χαριστική βολή στον κλάδο των εμπόρων.


Την ίδια στιγμή φωτιά έχουν πάρει τα τμήματα μάρκετινγκ των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, προκειμένου μαζί με τους νέους τιμοκαταλόγους που προέκυψαν από τη μείωση κατά 50% του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης (ΕΤΤ), να ανακοινωθούν και επιπλέον προσφορές, που συνδυαστικά θα λειτουργήσουν ως δέλεαρ για τους υποψήφιους αγοραστές.
Κορεσμός
Υπό το βάρος των δεκάδων χιλιάδων αυτοκινήτων που έχουν κατασχέσει τους τελευταίους μήνες εξαιτίας αδυναμίας αποπληρωμής των δόσεων και αφού κορέστηκαν οι μαζικοί αλλά και κρυφοί πλειστηριασμοί σε εμπόρους και επιχειρήσεις, οι τράπεζες προχωρούν τώρα σε απευθείας πωλήσεις σε ιδιώτες.

Οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα καθώς τώρα διαμορφώνονται οι τεχνικές λεπτομέρειες και το πλαίσιο που θα επιτρέψει στις τράπεζες να πραγματοποιούν τους πλειστηριασμούς στους ιδιώτες. Ηδη όμως έχουν στελεχωθεί οι αρμόδιες διευθύνσεις διαχείρισης παγίων, οι οποίες και θα έχουν την ευθύνη διενέργειας των πλειστηριασμών.
Σύμφωνα με στέλεχος μεγάλης τράπεζας που ηγείται αντίστοιχης διεύθυνσης, η αλλαγή προσανατολισμού γίνεται για δύο λόγους:
Πρώτον, διότι οι τράπεζες κινδυνεύουν να χάσουν τεράστια ποσά από τις χρηματοδοτήσεις που έχουν χορηγήσει για την αγορά αυτοκινήτων. Οπως καταγράφουν οι αρμόδιες «διευθύνσεις πίστης», έχουν αυξηθεί δραματικά τους τελευταίους μήνες (και αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση) οι κατασχέσεις εξαιτίας απλήρωτων δόσεων. Κατά μέσο όρο, για κάθε αυτοκίνητο που έχει κατασχεθεί το υπόλοιπο της οφειλής είχε διαμορφωθεί στα 7.000 ευρώ, ποσό που οι τράπεζες ευελπιστούν να εισπράξουν από τους πλειστηριασμούς, διαφορετικά κινδυνεύουν να εγγράψουν στα χαρτοφυλάκιά τους ζημιές ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Δεύτερον, έχει κορεστεί η αγορά των εμπόρων αυτοκινήτων και των «μαντράδων». Όσο και αν αποτελεί ισχυρό οικονομικό δέλεαρ η αγορά αυτοκινήτων σε πλειστηριασμούς, καθώς το άμεσο κέρδος για τους εμπόρους ξεπερνά το 30%, η οικονομική κρίση τους στερεί το αναγκαίο μετρητό. Ήδη, οι τράπεζες σταμάτησαν να χρηματοδοτούν τους εμπόρους για να αγοράζουν αυτοκίνητα, δεχόμενες πλέον μόνο μετρητά και επιταγές το πολύ 30 ημερών.
Ανοίγοντας τους πλειστηριασμούς σε μεμονωμένους ιδιώτες, οι τράπεζες ευελπιστούν να «ξεφορτωθούν» χιλιάδων ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Αυτά δηλαδή που τώρα βρίσκονται συγκεντρωμένα σε μάντρες και αποθηκευτικούς τελωνιακούς χώρους οι οποίοι κοστίζουν πανάκριβα για ενοικίαση και φύλαξη, καθώς υπολογίζονται σε περίπου 20.000.

ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
Χίλιες κατασχέσεις τον μήνα
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπόρων που συμμετέχουν εδώ και πολλά χρόνια στις δημοπρασίες κατασχεμένων αυτοκινήτων, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ιδιαίτερα τελευταία, καθώς τρία χρόνια νωρίτερα διεξάγονταν μόλις πέντε έως δέκα εκποιήσεις κατασχεμένων οχημάτων τον χρόνο από κάθε τράπεζα, ενώ φέτος ο συγκεκριμένος αριθμός έχει εκτιναχθεί τα ύψη.
Μόνο στην Αττική το 2008 κατασχέθηκαν περίπου 1.000 αυτοκίνητα κάθε μήνα. Φέτος τα πράγματα διαγράφονται χειρότερα και, όπως φαίνεται, οι κατασχέσεις οχημάτων θα αυξηθούν δραματικά καθώς τόσο οι απλοί καταναλωτές όσο και οι έμποροι που έχουν λάβει κάποια χρηματοδότηση από τράπεζες για τα αυτοκίνητα που έχουν στα καταστήματά τους δεν μπορούν να είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των δανείων τους εξαιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης.

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ
Τα τεκμήρια, η απόσυρση και οι πιέσεις στο παρά 5'
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτων προσπαθεί να βρει τον δρόμο της. Δεν είναι μόνο το ταρακούνημα που έχει φάει από την κρίση που μαστίζει τον κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς εδώ στην Ελλάδα, οι παλινωδίες είχαν ξεκινήσει αρκετούς μήνες πριν.
Ήταν οι αόριστες δηλώσεις του πρώην «τσάρου της οικονομίας» κ. Αλογοσκούφη περί επαναφοράς των τεκμηρίων διαβίωσης που έφεραν το πρώτο πλήγμα στην αγορά, ακολούθησε η κρίση που συμπαρέσυρε τα πάντα, για να δοθεί το τελειωτικό χτύπημα από τις (επίσης αόριστες) διαρροές της κυβέρνησης περί απόσυρσης.
Ηταν η εποχή που «έπαιζαν» εκλογές την άνοιξη, οπότε ένα θέμα απόσυρσης ακούγεται ωραία στα αυτιά του κόσμου, ανεξάρτητα αν δεν υπάρχει... σεντ, για να υποστηριχθεί ένα τέτοιο πρόγραμμα.
Και αφού λοιπόν το θαύμα δεν πραγματοποιήθηκε, έκανε όμως τη ζημιά του στην αγορά και από τη στιγμή που οι εκλογές μετατίθενται μέχρι... νεοτέρας, η κυβέρνηση φρόντισε να καλλιεργήσει το προεκλογικό κλίμα, αυτή τη φορά «παίζοντας» με το μόνο χαρτί που της έχει απομείνει.
Το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, που, για όσους δεν το γνωρίζουν, είναι... ελληνική εφεύρεση, καθώς εκτός από τη χώρα μας δεν ισχύει σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ (σ.σ. πέραν του ΦΠΑ φυσικά)...
Το σενάριο γνωστό. Μια γενικόλογη διαρροή για να φιλτραριστούν αντιδράσεις και στη συνέχεια το μαζεύουμε...
Αρχικά διαμηνύθηκε μείωση του ΕΤΤ κατά 50% σε όλα τα αυτοκίνητα, εν συνεχεία (σ.σ. και αυτό που ζητήθηκε ως έγκριση από την ΕΕ) πρόθεση ήταν να μειωθεί κατά 50% μέχρι τα 1.600 κ.εκ., 20% από 1.601-2.000 κ.εκ. και 0% από 2001 και πάνω.
Ομως οι πιέσεις των επιχειρηματιών του κλάδου ανάγκασαν το αρμόδιο υπουργείο να κάνει δεκτό το αίτημά τους και έτσι το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης να ισχύσει για όλα τα ΙΧ, καθώς σε διαφορετική περίπτωση κάτι τέτοιο θα ήταν αθέμιτος ανταγωνισμός στις εταιρείες των premium αυτοκινήτων.


Πηγή: Εφημερίδα Ημερησία
Απάντηση με παράθεση