Έχεις πάρα πολυ δίκιο Χρήστο......
κοιτάχτε παιδία, πολλά πραγματα έχουν γραφτει...
Εγώ είμαι λίγο άσχετος με το θέμα καθώς δεν έχω μπει σε 20V και εχω μπει (και οδηγήσει για λίγο [ευχαριστω Νικο]) υπερκυβισμένο 1ου σταδίου. Θέλω να κάνω μια τοποθέτηση σε μια προσπάθεια να βάλω τα πράγμα σε μια τάξη και θα ήθελα το σχόλιο σας.
Είναι δύσκολο να συγκρίνεις τα μοτερ σε απόλυτες τιμές γιατι υπάρχουν πάρα πολλές περιφεριακές λεπτομέριες που όμως κάνουν τη διαφορα...
Το υπερκυβισμένο για να δουλέψει σωστα πρέπει ή βάλεις την ECU απο 1800 ή να κάνεις επαναπρογραμματισμο ή να βάλεις παράλληλο αν η μαμα ECU δεν παίρνει προγραμμα. Ομοίως κάποιος που έχει πχ ενα Ε101 1300 όταν βάζει το levin δεν μπορεί να κράτησει τον εγκέφαλο του 101. ή βρίσκει εγκέφαλο απο levin ή βάζει άγραφο. (άρα μαμά δεν είναι κανένα απο τα 2)
Το υπερκυβισμένο για να δουλέψει σωστα δε μπορει να μείνει με τη μαμα εξάτμηση, πρέπει να φτιάξει άλλη. ομοίως το 20V δε μπορεί να μείνει με την εξάτμηση που είχε το 101 όταν ήταν 1300 κυβικά, άρα και αυτό φοράει aftermarket εξάτμηση. (άρα μαμά δεν είναι κανένα απο τα 2)
Ανάλογα τι θα υπερκυβίσεις μπορεί να έχεις 5άρι ή 6άρι σαζμάν. ομοίως και τα Levin εχουν φορέσει ότι σαζμάν μπορεις να φανταστείς (6άρι απο 1300cc, 6 άρι απο 1600cc, 5άρι απο corolla, 5αρι απο Carina κτλ κτλ κτλ). Άρα και με τα σαζμάν άκρη δε βγάζεις (και όλοι ξέρουμε πόσο επηρεάζει είτε απο στάση, είτε απο ρεπριζ). (άρα μαμά δεν είναι κανένα απο τα 2)
Τα υπερκυβισμένα βάζουν πεταλούδα απο το 1800 για να μπορέσουν να δουλέψουν σωστα (είναι λίγο αναγκαστικο απο ενα σημειο και μετά να γίνει και αυτό το βήμα αν θες να έχεις ενα μοτέρ που θα δουλεύει σωστα). Αλλα και ασημένια υπάρχουν αρκετά που φοράνε τετραπετάλουδο απο μαύρο (που ως γνωστόν έχει μεγαλύτερες πεταλούδες!!!) (άρα μαμά δεν είναι κανένα απο τα 2)
Περίπου ότι κάνει ο ένας τα κάνει και ο άλλος... Αναγνωρίζω οτι το μοτέρ (και εννοώ μόνο το μπλόκ) του 20V μπορεί να θεωρηθεί μαμα, ενώ το υπερκυβισμένο είναι κάτι βελτιωμένο, αλλα με μαμά (και οχι aftermarket εξαρτήματα), εκμεταλλευόμενοι οτι η TOYTOA βγάζει ενα μπλόκ για όλους τους κυβισμούς. Αυτό μοιραία πρόκαλέι και αύξηση της συμπίεσης (τι να κάνουμε αυτό είναι αποτέλεσμα του υπερκυβισμού).
Επειδή όμως τα μοτέρ δεν τα συγκρίνουμε πάνω σε πάγκο, αλλα πάνω σε αυτοκίνητα παίζουν ρόλο όλα παραπάνω, όπως επίσης και σε τί καρότσα είναι το κάθε μοτερ.
Τα παραπάνω δεν τα είπα για να υπερασπιστώ τα υπερκυβισμένα, αλλα μην το παίζουν και οι 20βάλβιδοι τελείως μαμα... Μετατροπές είναι και τα δυο και μάλιστα όπως απέδειξα παραπάνω αρκετά πράγματα τα έχουν κάνει και οι δυο...
Συμπέρασμα: Αν θέλουμε να δούμε τι είναι πιο δυνατό, ας θέσουμε κάποια στάνταρ σύγκρισης, να βρούμε 2 αυτοκίνητα που να τα πληρουν και να κάνουν 2-3 ανοιγματα (απο στάση και ρολαριστοι) για να δούμε τι θα γίνει). Γιατι αλλίως θα αναλωνόμαστε σε κενές συζητήσεις που δε θα βγάζουν άκρη και σε χαζοκαυγάδες)...!
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Administrator Ειδικών Επιχειρήσεων
Κάντε τους δρόμους πιο ασφαλείς, είναι ευθύνη όλων μας...
|