Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από ppschrs
Τη φοράει και ο PeterIoannou και λέει τα καλύτερα. ..
|
Επειδή τίθενται ερωτήματα αναφορικά με την άνεση που παρέχει και εν γένει τη συμπεριφορά που έχει η ΤΕΙΝ στην Corolla μας, μπορώ να εκφέρω γνώμη μόνο για την TS που έχω και δεν μπορώ να πω για τα άλλα μοντέλα, τα οποία πιθανά να συμπεριφέρονται -λίγο ή και πολύ- διαφορετικά λόγω μικρότερου βάρους αμαξώματος.
Μετά από περίπου 30.000km συμβίωσης μαζί τους και χρήση σε δρόμο, αλλά και σε πίστα, με δρομίσια αλλά και semi slick λάστιχα, μπορώ να πω τα ακόλουθα:
Το αμάξωμα παραμένει στο ύψος στο οποίο ρυθμίστηκε αρχικά, με μία μικρή υποχώρηση της τάξης των 3-5mm περίπου στο διάστημα των πρώτων 5000km που φορέθηκαν οι αναρτήσεις (με είχε ενημερώσει ο μηχανικός μου γι' αυτό). Από αυτό το σημείο και μετά, έχουμε παραμείνει σταθεροί, πράγμα που διαπιστώνω και στις διασταυρώσεις στη γειτονιά μου, στις οποίες το πλαστικό του μπροστινού προφυλακτήρα ακόμα "γλείφει" την άσφαλτο και δεν χτυπάει.
Η ρύθμιση που έχω επιλέξει είναι 14η με 16η θέση εμπρός και 12η θέση πίσω (οι θέσεις ρύθμισης στην super street, αν θυμάμαι καλά, είναι είτε 32, είτε 36). Το σκεπτικό είναι ότι θέλω ένα μαλακό και "πολιτισμένο" πίσω μέρος το οποίο θα μπορεί να ακολουθεί το εμπρός μέρος στις στροφές, σε περίπτωση κατά την οποία θα χρειαστεί βάρβαρη επιβράδυνση στο εσωτερικό μέρος της στροφής. Και έχει χρειαστεί ουκ ολίγες φορές να τσαρουχώσω το φρένο με τριψήφια νούμερα (δεν τα γράφω γιατί θα τιμωρηθώ δια λιθοβολισμού) πάνω σε σχετικά κλειστές καμπές, επειδή κάποιος ηλίθιος βγήκε να προσπεράσει χωρίς να ελέγξει... Με τη ρύθμιση αυτή, η ουρά παραμένει βιδωμένη στο δρόμο και ακολουθεί πιστά τη μούρη, διατηρώντας την τροχιά του αυτοκινήτου χωρίς τη συνδρομή του VSC ή την πραγματοποίηση ταλαντώσεων, κοσκινισμάτων κλπ.
Στις θέσεις ρύθμισης που ανέφερα παραπάνω, η αίσθηση με τα δρομίσια λάστιχα είναι ικανοποιητική έως λίγο σκληρή. Τι εννοώ; Με ταχύτητες μέχρι τα 100 - 120 km/h, η συμπεριφορά της ΤΕΙΝ ΘΕΩΡΩ πως είναι καλύτερη από αυτή της εργοστασιακής, απορροφώντας καλύτερα τις ανωμαλίες, χωρίς να υπάρχει κάποια αίσθηση χαλαρότητας και ραθυμίας από τις κινήσεις της ανάρτησης. Από εκεί και πάνω, όμως, δεδομένου ότι και τα ελατήρια σε αυτές τις αναρτήσεις είναι ΓΡΑΜΜΙΚΑ και όχι ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ, η ανάρτηση μεταμορφώνεται και -υπό προϋποθέσεις- μπορεί να επιτείνει τα προβλήματα στη μέση που μπορεί να έχουν οι επιβάτες του πίσω καθίσματος! Για να το πω λιγότερο κομψά, αν έχετε επιβάτες μεγάλης ηλικίας (γονείς, παππούδες κλπ) και θέλετε να τους στείλετε στο ΚΑΤ για να τους κληρονομήσετε, ιδού η λύση! Και θα το πετύχετε τόσο ευκολότερα, όσο σκληρότερα ρυθμίσετε την πίσω ανάρτηση. Και αυτά που σας λέω είναι με την πίσω ανάρτηση στη 12η θέση -μένουν άλλες 20κάτι- έτσι; Για να μην σας τρομάξω, αυτά τα αποτελέσματα θα τα έχετε σε κάτι κομμάτια του Εθνικού δικτύου σαν αυτά που συναντάτε πηγαίνοντας από την Αθήνα στην Πάτρα, στο κομμάτι μεταξύ Ξυλοκάστρου και Αιγίου -για τους γνωρίζοντες-, όπου ο ασφαλτοτάπητας -λέμε τώρα- παρουσιάζει κάτι καθιζήσεις/βυθίσεις οι οποίες δεν είναι άμεσα ορατές και είναι εξαιρετικά επικίνδυνες ακόμα και με κανονικές αναρτήσεις.
Επιπρόσθετα, επειδή το τελευταίο χρονικό διάστημα κυκλοφορώ φορώντας τα αθλητικά παπούτσια στο αυτοκίνητο -τα Toyo R888-, τα οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή πρέπει να δουλεύονται σε σχετικά ανεβασμένες πιέσεις (κοντά στα 40), η ΤΕΙΝ κάνει το αυτοκίνητο πραγματικά να χτυπάει στις ανωμαλίες του δρόμου και συνάμα να έχει απίστευτο έλεγχο και συμπεριφορά. Δεν θα είναι υπερβολή αν πω ότι γίνονται αντιληπτές ακόμα και μεταβολές του ύψους του ασφαλτοτάπητα της τάξης των μερικών χιλιοστών, αλλά η απόκριση του τιμονιού, η αίσθησή του και η αποτελεσματικότητα του συνόλου, βρίσκονται αλλού...
Από την άλλη, είναι λάθος αντίληψη και κίνηση να προσπαθήσετε να περιορίσετε τις κλίσεις του αμαξώματος σκληραίνοντας την ανάρτηση. Η μείωση των κλίσεων είναι παράπλευρο αποτέλεσμα από τη χρήση σφιχτότερης ανάρτησης. Αν θέλουμε να μειώσουμε τις κλίσεις του αμαξώματος με σωστό και λειτουργικό τρόπο, καταφεύγουμε στη χρήση σκληρότερης αντιστρεπτικής ράβδου εμπρός και πίσω. Έτσι, και έλεγχο του αυτοκινήτου πετυχαίνουμε και μείωση των κλίσεων με παράλληλη διατήρηση της άνεσης της ανάρτησης. Πάντα, τηρουμένων των αναλογιών...
Για να επιστρέψουμε στην εργοστασιακή ανάρτηση -τουλάχιστον αυτή που βίωσα όταν αγόρασα το αυτοκίνητο με 45.000km και ελατήρια ΤΤΕ- η αίσθηση που αποκόμισα την πρώτη φορά που προσπάθησα να οδηγήσω γρήγορα το αυτοκίνητο ήταν ότι η μούρη καθυστερούσε να αντιδράσει στις εντολές του τιμονιού, κατά έναν τρόπο που μου θύμιζε έντονα τη συμπεριφορά του Land Rover Defender 90 που είχα πριν από καμία 20ετία: αντιδράσεις με διαφορά φάσης! Και δεν συζητάμε για ελκτική πρόσφυση και φρενάρισμα ή οριακό στρίψιμο, έτσι; Αυτές ήταν έννοιες μη συμβατές με την εργοστασιακή ανάρτηση.
Για τα top mounts που αναφέρει ο billlll, η απουσία των ρυθμιζόμενων που δίνει η ΤΕΙΝ σε άλλα μοντέλα δεν νομίζω ότι στερεί κάτι από την ανάρτηση σαν σύνολο, δεδομένου ότι δεν μπορώ να σκεφτώ πολλούς που με τα δρομίσια λάστιχά τους θα έμπαιναν στη διαδικασία να ρυθμίζουν κάμπερ για να ψάξουν να βρουν τη βέλτιστη για συγκεκριμένες συνθήκες. Είναι περισσότερο έλλειψη για κάποιους με "πιστάδικες" βλέψεις, παρά για "δρομίσιους". Σε τελευταία ανάλυση, υπάρχουν και οι καμπερόβιδες που δίνει η ίδια η Toyota...
Σημαντικότατο αρνητικό η αδυναμία του αυτοκινήτου να υποδεχτεί το EDFC, το σύστημα δηλαδή το οποίο ρυθμίζει τη σκληρότητα των αμορτισέρ από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Έτσι, όταν αποφασίσεις να αλλάξεις τη σκληρότητα των πίσω αμορτισέρ, απλά βλαστημάς την ώρα και τη στιγμή που το αποφάσισες...
Εκτιμώ πως η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου θα γίνει πιο σωστή και ολοκληρωμένη, όταν φορεθούν οι αντιστρεπτικές και οι μπάρες θόλων. Όταν πραγματοποιηθούν και αυτά τα βήματα, τότε θα κάνω και ένα update με τις εντυπώσεις μου.
Νομίζω πως τώρα σας έδωσα κάποια στοιχεία, χωρίς να σας κούρασα (ελπίζω). 
Πάνος.
ΥΓ1: Τώρα που το ξαναδιαβάζω και βλέπω το μέγεθος, μάλλον σας κούρασα. Sorry...
ΥΓ2: Η ΤΕΙΝ για την Super Street Damper στην Ε12 προτείνει χαμήλωμα 66mm εμπρός και 60mm πίσω. Και μπαίνει -στην TS τουλάχιστον- κουτί!
__________________
Fast cars do not kill.
Slow drivers, do!!!
Saneatsu Abukara
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη PeterIoannou : 01-07-08 στις 01:56.
Αιτία: Προσθήκη ΥΓ2
|