εμενα τωρα εχει μεσα
castrol Magnatec professional A3 10W-40 8,5

το λιτρο
και φιλτρο AMC TO-137 4
to manual λεει απο -7 C ως +38 C και πανω,
να βαζω 20W-50 ,
δεν εξηγει ομως συνθετικο ή ορυκτελαιο.
το καλο ομως ειναι οτι το μοτερ μου (συφωνα με το manual )
παιρνει απο 5 μεχρι 50 ιξωδες (SAE)
διαβαζοντας ομως εδω μεσα , και οπου αλλου εβρισκα μεσω google
εχω μπερδευτει :
Αν βαλω καθαρα συνθετικο ,
λεω να βαλω το αγωνιστικο (συμφωνα με το καταστημα)
AMSOIL TRO 20W50 946 ml11 € για καλοκαιρι
http://www.trade-wind.gr/index.php?c...18&prod_id=473
και γεια χειμωνα το AMSOIL AFL 5W40 946 ML8.5 €
http://www.trade-wind.gr/index.php?c...15&prod_id=479
Αλλα αν βαλω ορυκτελαιο , θελω να βαλω το
MOTORCRAFT 20W50 για καλοκαιρι
αλλα δεν μπορω να το βρω πουθενα

(βρειτε το μου , pleeeeease)
αντι αυτου βρισκω τοFORD MOTORCRAFT 15W40 1 LT4 €
http://www.trade-wind.gr/index.php?c...1&prod_id=1434
kai
FORD MOTORCRAFT E 5W30 1 LT6 €
gia xeimona
http://www.trade-wind.gr/index.php?c...61&prod_id=949
αυτα που γραφω για χειμωνα καλοκαιρι τα διαβασα απο το μανιουαλ.
αλλα το μπερδεμα μου για καθαρα ορυκτελαιο και οχι συνθετικο προεκυψε απο
τα παρακατω:
"Οι κωδικοί ενός λιπαντικού π.χ 20W50 μας δείχνουν το εύρος θερμοκρασιών κατα το οποίο το λιπαντικό διατηρεί σχετικά απαράλλαχτο το δυναμικό ιξώδες του, δηλαδή σε απλά ελληνικά, την ικανότητα να ρέει ελεύθερα και απροβλημάτιστα. Το πρώτο νούμερο μας δέιχνει το ιξώδες στους 0 βαθμούς κελσίου ενώ το δεύτερο το ιξώδες στου 100 βαθμούς. Αυτό είναι και το ποιό σημαντικό νούμερο διότι καθορίζει την ικανότητα ροής του λαδιού όταν ο κινητήρας είναι ζεστός. Το πρωτέρημα του 20W50 είναι ότι όντας ορυκτέλαιο, είναι αρκετά μάχιμο λιπαντικό και παραμένει αρκετά ΄΄χοντρό΄΄ στις υψηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να προστατεύει καλύτερα τον κινητήρα. Επίσης, είναι πολύ ποιό ανθεκτικό στην βεβιασμένη καταπόνιση στην οποία υποβάλεται από την τριβή με τα γρανάζια του σασμάν ( κάτι για το οποίο κανένα λάδι κινητήρα δεν είναι ουσιαστικά σχειδασμένο να ανταποκρίνεται). Το πρόβλημα έγκυται στο γεγονος ότι ένα λάδι κινητήρα έχει σχεδιαστεί για να υποβάλεται μόνο σε τριβή μεταξύ ρουλεμάν, κουζινέτων, εμβόλων κτλ. Δυστυχώς η συνεχής σύμπλεξη/αποσύμπλεξη των δοντιών των γραναζιών του σασμάν, σταδιακά καταστρέφει τα μόρια του λαδιού (κυριολεκτικά τα σπάει) καθιστώντας το λάδι ανίκανο να κάνει τη δουλειά του. Εδώ είναι όμως κα το προτέρημα του 20W50!!! Ώντας μονομοριακό ορυκτέλαιο, ( ουσιαστικά αποτελείται απο πολλές μικρές μπίλιες) είναι πολύ ποιό ανθεκτικό διότι οι μεμονομένες μπίλιες έχουν μικρότερες πιθανότητες να εγκλωβιστούν ανάμεσα στα δόντια των γραναζιών και να σπάσουν. Επομένως αντέχει περισσότερο. Εδώ είναι που υπολείπεται ένα νέας τεχνολογίας συνθετικό ή ημισυνθετικό λάδι όπως το 10W40. Αυτό είναι ένα πολυμοριακό λάδι του οποίο το βασικό μόριο είναι ένα συμπλεγμα απο μικρές μπίλιες λαδιού με αναλογικά μεγαλύτερο μήκος απο ότι ενός 20W50. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα γρανάζια του σασμάν το καταστρέφουν πολύ ποιό γρήγορα κι εύκολα επομμένως ο προσδόκιμος χρόνος ζωής του μειώνεται σημαντικά. Επίσης το εύρος σταθερού ιξώδους είναι μικρότερο στους 100 βαθμούς επομένως πλέον γίνεται πολύ ψιλό και ποιό πολύζημιά παρά καλό κάνει."
τα οποια τα βρηκα στο
http://minicooper.forumup.gr/post-12670-minicooper.html
επισης
για να κρατησω χαμηλο το κοστος στην αγορα φιλτρου λαδιου καθε
5000 χιλ. λεω να στερεωσω απανω του, ενα μεγαλο μαγνητη,
απο Ηχειο.
http://motoraid.eu/shop/product_info...oducts_id=1005
εκτος αν ξερετε εσεις να μου πειτε για φιλτρο λαδιου,
με μαγνητες μεσα, λιγοτερο απο 10 ευρω.
θα με πεθανετε,
εδω και 4 ωρες διαβαζω για λαδια,
εχω καπνισει 27000 τσιγαρα.
μετα απο αυτα που εγραψε το φιλαρακι για τα da vinci
βρηκα αυτο το λινκ
http://www.ams.gr/_product/antiprosw...CategoryI d=9
και τωρα ειμαι ακομα πιο μπερδεμενος.
εγω οδηγω κανονικα μεσα στην πολη, ζητημα να φτανω τις 4000 στροφες,
αλλα εκτος ,παω απο 130 μεχρι 170 ,σταθερα πανω απο τις 4000 στροφες.
αλλα καπου εδω διαβασα οτι η καλη λιπανση χρειαζεται στην πολη με ρελαντι και συνεχεις αλλαγες.