Εντυπωσιακό χειμώνα είχαν οι δύο ιδιωτικές ομάδες της LCR και JiR Scot. Οι Randy De Puniet και Andrea Dovizioso σχεδόν σε κάθε δοκιμαστικό είχαν καταπληκτικές επιδόσεις και πάντα βρίσκονταν μέσα στην πρώτη πεντάδα. Ιδιαίτερα ο Γάλλος προσαρμόστηκε αμέσως τόσο στην Honda όσο και στα ελαστικά της Michelin τα οποία παρεμπιπτόντως έχουν βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Στα ίδια επίπεδα κινήθηκε και ο Dovizioso, ο οποίος κατλάφερε να αποκτήσει την ταχύτητα που είχα στα 250cc άμεσα και να ανταγωνίζεται στα ίσια τους «παλιούς» του MotoGP. Λέτε να μεταφερθεί η κόντρα Lorenzo-Dovizioso και στο MotoGP και μάλιστα άμεσα; Θα δείξει. Πάντως να έχετε το νου σας στους δυο νεαρούς αναβάτες της Honda γιατί υπόσχονται πολλά για το 2008.
Πολύ καλή ήταν και η παρουσία της Honda του gresini. Η ομάδα του Ιταλού manager απέκτησε νέο χορηγό την San Carlo και επιτέλους βρήκε την βοήθεια που ήθελε στον οικονομικό τομέα. Οι αλλαγή και των αναβατών αποδείχτηκε σωστή κίνηση καθώς το κίνητρο πλέον ανέβηκε στα ύψη. Οι Shinya Nakano και Alex De Angelis είναι ένα δίδυμο που συνδυάζει τα νιάτα με την εμπειρία και μέχρι στιγμής αποδίδει. Στις χειμερινές δοκιμές είχαν πάντα μια θέση στην δεκάδα ενώ με τα ελαστικά της Bridgestone είχαν πάντα το πλεονέκτημα στον ρυθμό του αγώνα. Η νέα εποχή της San Carlo Gresini Honda αναμένεται με ενδιαφέρον.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να πούμε ότι εκτός από την εργοστασιακή ομάδα της Repsol Honda καμία άλλη ομάδα δεν έχει προμηθευτεί την μοτοσικλέτα του 2008. Παρόλα αυτά η RC212V του 2007 είναι αρκετά ανταγωνιστική τουλάχιστον σε αυτό το σημείο.
Suzuki-Kawasaki: Πολλά υποσχόμενοι
Η περσινή εμφάνιση της Rizla Suzuki ήταν η καλύτερη από την έναρξη του MotoGP. Η ομάδα κατάφερε να φέρει την GSV-R στις πρώτες θέσεις της κατάταξης και να ανταγωνίζεται τα μεγάλα εργοστάσια. Φέτος οι «γαλάζιοι» έχασαν ένα μεγάλο όπλο τους, τον John Hopkins. Φυσικά τον αντικατέστησαν με τον έμπειρο Loris Capirossi, άλλα ο Ιταλός δεν μπόρεσε σε πρώτη φάση να δείξει κάτι ξεχωριστό.
Η GSV-R του 2008 έκανε την πρώτη της εμφάνιση στον αγώνα του Motegi πέρσι και από τότε εξελίχθηκε στην σημερινή της μορφή. Οι άνθρωποι της Suzuki μιλάνε για έναν πανίσχυρο κινητήρα, και βελτιωμένα ηλεκτρονικά, κάτι που όντως βγαίνει στην πίστα. Η μοτοσικλέτα είναι αρκετά δυνατή, άλλα στις χειμερινές δοκιμές δεν έδειξε πολύ καλά στοιχεία στο γυρολόγιο. Οι Capirossi και Vermeulen στο Κατάρ δοκίμασαν μερικά καινούρια ελαστικά της Bridgestone, η οποία από ότι φαίνεται έχει παραμελήσει λίγο τις υπόλοιπες ομάδες της για τα μάτια του Valentino Rossi. Φέτος όλα δείχνουν ότι θα είναι πιο δύσκολα τα πράγματα για την Rizla Suzuki, άλλα η εμπειρία των αναβατών της είναι σε θέση να την ανεβάσουν ψηλά.
Η μεταγραφή του John Hopkins στην Kawasaki και η έλευση ενός μεγάλου χορηγού έδωσαν άλλο αέρα στο εργοστάσιο από το Akashi. Ο Αμερικανός από τις πρώτες κιόλας δοκιμές έδειξε ότι αν δουλέψει σωστά θα μπορέσει να κάνει την ZX-RR ανταγωνιστική. Η μοτοσικλέτα δεν άλλαξε πολύ από πέρσι και το βάρος έπεσε στα νέα εξαρτήματα που ζήτησε ο Hopkins. Το σημαντικότερο κομμάτι που βελτίωσε η Kawasaki είναι τα ηλεκτρονικά στα οποία έπασχε τα προηγούμενα χρόνια. Η νέα μονάδα διαχείρισης είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την μεγάλη δύναμη του κινητήρα, ο οποίος από πέρσι χρησιμοποιεί πνευματικές βαλβίδες. Η οδηγησιμότητα της μοτοσικλέτας ήταν το ζητούμενο και μάλλον επετεύχθη.
Ο τραυματισμός του όμως στο Philip Island τον άφησε εκτός δράσης για αρκετό καιρό. Ο «Hopper» επέστρεψε στην Jerez χωρίς ιδιαίτερες επιδόσεις, ενώ στο Κατάρ κατάφερε να κάνει αρκετούς γύρους. Το ταλέντο και η ταχύτητα του Αμερικανού είναι αδιαμφισβήτητες, άλλα στο Κατάρ δεν θα βρίσκεται σε πλήρη αγωνιστική κατάσταση. Παρόλα αυτά δεν θα αφήσει τίποτα να πάει χαμένο και θα παλέψει όπως πάντα. Το σίγουρο είναι ότι στη διάρκεια της χρονιάς θα ανεβάσει αρκετά τον ρυθμό του και δεν αποκλείεται να δούμε την Kawasaki στο βάθρο.
Από την άλλη υπάρχει και ο Anthony West, ο οποίος πέρασε ξαι περιπέτεια τον χειμώνα με την επέμβαση στο χέρι του. Ο Αυστραλός ξεκίνησε καθυστερημένα τη χρονιά και μέχρι τώρα δεν έχει βρει τον ρυθμό του. Η μόνη αναλαμπή ήταν στις κατατακτήριες της Jerez όπου έγραψε τον 5ο χρόνο, άλλα πέρα από αυτό τίποτα. Πέρσι ο West είχε εντυπωσιάσει με τις εμφανίσεις του, φέτος όμως τι;
Bridgestone ή Michelin
Όλο το χειμώνα η ηττημένη Michelin δούλεψε σκληρά να φέρει τα ελαστικά της σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Σε πρώτη φάση όλα δείχνουν ότι υπήρξε πρόοδος, άλλα όχι όση θα ήθελαν οι Γάλλοι. Τα qualifier ελαστικά της εταιρίας εξακολουθούν να είναι αρκετά μπροστά από το αντίστοιχο της Bridgestone, άλλα αυτό δεν φτάνει σε έναν αγώνα. Το ελαστικό του αγώνα ακόμη υπολείπεται σε χρόνους, άλλα είναι αρκετά πιο βελτιωμένο από πέρσι. Έχει πλησιάσει αρκετά τα Bridgestone και ίσως σε μερικές περιπτώσεις να είναι ισάξιο, άλλα ακόμη δεν έχει ξεπεράσει τους Ιάπωνες.
Στην αντίπερα όχθη οι Ιάπωνες προσπάθησαν να συνεχίσουν με την ίδια στρατηγική, χωρίς όμως εντυπωσιακά αποτελέσματα. Το βάρος της προμήθειας του Valentino Rossi με κορυφαία ελαστικά ίσως να αποδυνάμωσε την εταιρία σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες. Το δυνατό σημείο της Bridgestone παραμένουν οι μεικτές συνθήκες στις οποίες είναι ασυναγώνιστη. Δηλαδή όταν το κράτημα στον τάπητα είναι μέτριο απλά δεν έχει αντίπαλο, ενώ και το βρόχινο είναι πολύ καλύτερο.
Η μάχη στο Κατάρ θα δώσει μια πρώτη γεύση για το τι πρόκειται να δούμε, αν και η χρονιά είναι μεγάλη και πολλά θα αλλάξουν μέχρι το τέλος.
Γκρίνια και απώλειες
Πριν καλά, καλά ξεκινήσει η σεζόν άρχισαν οι γκρίνιες. Στην Jerez οι Honda και Yamaha κατέθεσαν μια πρόταση για μείωση της περιστροφής των κινητήρων. Η πρόταση φυσικά προσδοκούσε να κόψει την φόρα της Ducati η οποία με το δεσμοδρομικό σύστημα των βαλβίδων μπορεί άνετα να περιστρέφεται πάνω από τις 19.000 στροφές χωρίς πρόβλημα. Η έλευση των πνευματικών βαλβίδων από τα Ιαπωνικά εργοστάσια δεν έλυσε το πρόβλημα, έτσι αποφάσισαν να βάλουν τα μεγάλα μέσα για να ξεπεράσουν τα προβλήματα τους. Άρχισαν τα όργανα από νωρίς…
Μετά από πολλά χρόνια στους αγώνες μοτοσικλέτας ο Kenny Roberts δεν θα βρεθεί στο grid του πρώτου αγώνα της χρονιάς. Η ομάδα του Αμερικανού θρύλου του MotoGP δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τα κονδύλια και τους κινητήρες ώστε να πάρει μέρος στο πρωτάθλημα του 2008 και στο Κατάρ δεν θα τον δούμε. Παρόλα αυτά υπάρχουν σκέψεις για μερική συμμετοχή του στο πρωτάθλημα, εάν και εφόσον η Ducati δώσει τους κινητήρες της στον Roberts. Όπως και να έχει όμως είναι μια απώλεια για τα paddock του MotoGP το 2008.
Εύχομαι να έχουμε μια πολύ ωραία χρονιά με πολύ θέαμα και προσπεράσεις που θα μας κόψουν την ανάσα!
