παιδια προσπαθησα να το δωσω οσο πιο απλα μπορουσα.
Για ολα τα κατεβασματα ισχυει αυτο. Οχι μονο απο τεταρτη σε τριτη.
Λοιπον ας υποθεσουμε οτι παμε με τεταρτη και 80χλμ/ω. Οι στροφες ειναι στις 3500. Θελουμε να κατεβασουμε σε τριτη. Οταν η τριτη μας εχει 80χλμ/ω το στροφομετρο γραφει 4500rpm.
1 βημα)
Ειπαμε ειμαστε στα 80km/h και 3500 στροφες με τεταρτη. Το ποδι μας στο γκαζι ειναι σταθερο.
2 Βημα)
παταμε το συμπλεκτη βαθια, βαζουμε τριτη, και το δεξι μας ποδι παταει το γκαζι μεχρι το στροφομετρο (ενω ο συμπλεκτης ειναι πατημενος) να δειξει 4500rpm.
3 βημα)
Αφηνουμε το συμπλεκτη. Η αλλαγη εχει γινει ομαλοτατα. Χωρις κλωτσημα, χωρις φθορες, χωρις σπινιαρισματα(αν εχουμε πολλα αλογα).
δεν μιλησα για kickdown, (που νομιζω μονο στα αυτοματα γινεται αυτο).
Δεν χανετε τιποτα να το δοκιμασετε. Βεβαια, πρεπει να δειτε το δικο σας αμαξι στις ποσες στροφες ειναι το μοτερ πχ με τριτη στα ταδε χιλιομετρα κλπ. Τα παραπανω νουμερα ειναι υποθετικα.
Ειναι μια τεχνικη που θελει προπονηση. Δεν ειναι ευκολο, και ουτε απαιτειται η απομνημονευση στροφων κλπ. Απλη προπονηση.
|