Στάδιο 2
Αυτό περιλαμβάνει ότι και το πρώτο με επιπλέον εξαρτήματα που είναι απαραίτητα για την παραπάνω αύξηση της απόδοσης και της αξιοπιστίας του κινητήρα και φυσικά στην αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης.
Intercooler
Το Intercooler είναι ένα ψυγείο για τον αέρα της εισαγωγής. Όταν αυξάνεται η πίεση του αέρα, μαζί της αυξάνεται και η θερμοκρασία του. Αυτή η αύξηση της θερμοκρασίας τον κάνει πιο αραιό δηλαδή αυξάνει τον όγκο που καταλαμβάνει μια δεδομένη μάζα αέρα. Αυτό όμως δεν το θέλουμε γιατί εμείς προσπαθούμε να σπρώξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο μάζα αέρα στον δεδομένο όγκο κυλίνδρου.
Το Intercooler λοιπόν μειώνει τη θερμοκρασία του συμπιεσμένου αέρα έτσι λοιπόν αυξάνει την απόδοση του μοτέρ και το προστατεύει από τις παρενέργειες της κατανάλωσης καυτού αέρα δηλαδή την πτώση της απόδοσης και την καταστροφική προανάφλεξη(πειράκια) .
Τροφοδοσία καυσίμου
Είναι περίπου το ίδιο όπως το πρώτο στάδιο με την διαφορά ότι πρέπει να δώσουμε ακόμα περισσότερη βενζίνη και ακόμα λιγότερο αβάνς. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις όπου ο εργοστασιακός εγκέφαλος δεν μπορεί να αντεπεξέλθει οπότε καταφεύγουμε στην τοποθέτηση ενός παράλληλου εγκεφάλου που ξεγελάει τον εργοστασιακό υποκλέπτοντας τα σήματα των εργοστασιακών αισθητήρων και των εξόδων της ECU τροποποιώντας τα ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του τουρμπισμένου μας μοτέρ.
Φλάντζα
Για να αποφύγουμε τα δυσάρεστα αποτελέσματα που προκαλεί η υπερβολική συμπίεση πρέπει να μειώσουμε την αρχική συμπίεση του κινητήρα. Υπάρχουν 2 τρόποι μείωσης της συμπίεσης όπως κατασκευή άλλων πιστονιών(επίπεδη επιφάνεια) και το πιο απλό χρήση μιας πιο χοντρής φλάντζα κυλινδροκεφαλής. Στο στάδιο αυτό καλό θα ήταν χρήση μεταλλικής φλάντζας και καλό θα ήταν η χρησιμοποίηση βίδες κεφαλής με καινούργιες ή ακόμα καλύτερα με ενισχυμένες.
Εισαγωγή
Τα περισσότερα μοντέλα έχουν πλαστικές εισαγωγές που πάνω από 0,6 bar δύσκολα αντέχουν. Αν το αμάξι μας έχει πλαστική εισαγωγή την κάνουμε αντικατάσταση με μια άλλη μεταλλική και τελειώνει το θέμα!!
Σκάστρα
Η γνωστή σε όλους μας blow off valve που τοποθετείται κυρίως πριν την εισαγωγή. Σκοπός της είναι να εκτονώνει τον αέρα από το κύκλωμα εισαγωγής όταν αφήνουμε το γκάζι και κλείνει η πεταλούδα έτσι ώστε να μην δημιουργεί μεγάλη πίεση στο κύκλωμα και φρενάρει την τουρμπίνα απότομα για να μην πρεσάρει και άλλο αέρα.
Το φρενάρισμα όμως προκαλεί υστέρηση στην απόκριση του επόμενου ανοίγματος αλλά και φορτία που φθείρουν πρόωρα την τουρμπίνα και σε ακραίες περιπτώσεις μπορούν να την καταστρέψουν.
Συμπλέκτης
Τα λόγια είναι περιττά χρειάζεται ένα πολύ καλό σετ συμπλέκτη που να μπορεί να αντέξει την παραπάνω αύξηση ιπποδύναμης και ροπής.
Στάδιο 3
Σε αυτό το στάδιο τα πράγματα είναι ξεκάθαρα όσο πληρώνεις ανεβάζεις και εξαρτάται από την τσέπη του καθένα.
Πιστόνια
Σε αυτό το στάδιο η αντικατάσταση των πιστονιών είναι απαραίτητη(αν και πιστεύω ότι από το στάδιο 2 είναι απαραίτητη) με σφυρήλατα aftermarket χαμηλότερης συμπίεσης. Τα σφυρήλατα είναι πιο ανθεκτικά στην μεγάλη πίεση του θαλάμου καύσης, στις μεγαλύτερες επιταχύνσεις και στην αυξημένη ταχύτητα περιστροφής.
Αυτήν την στιγμή κυκλοφορούν στην αγορά πολλά σφυρήλατα πιστόνια για την μετατροπή των ατμοσφαιρικών κινητήρων σε τούρμπο(ας είναι καλά οι ρεκτιφιατζίδες που παραγγέλνουν custom έμβολα).
Μπιέλες
Αν θέλουμε να αυξήσουμε την ιπποδύναμη πάνω από 80% πρέπει να αλλαχτούν και οι μπιέλες για τους ίδιους ακριβώς λόγους με τα πιστόνια(πιο συμπαγείς και ανθεκτικές).Κατά προτίμηση να είναι σφυρήλατες ατσάλινες.
Τροφοδοσία
Εδώ χρειαζόμαστε οπωσδήποτε μεγαλύτερη αντλία και μπεκ που θα ψεκάζουν μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου. Σε αυτό το στάδιο ο εργοστασιακός εγκέφαλος πάει στα σκουπίδια και τον αντικαθιστούμε με έναν άγραφο που θα έχουμε και αρκετές έξτρα λειτουργίες όπως data logging, anti-lag, launch control και άλλα τόσα καθώς και την χρήση extra αισθητήρων για water spray και nitro!!
Όργανα
Barομετρο: μας δείχνει την πίεσης της εισαγωγής όταν αυτή είναι ανοιχτή
Hall meter: συνδέεται στον αισθητήρα λ του αυτοκινήτου και μας πληροφορεί για την σύσταση του μίγματος.
Πυρόμετρο: αισθητήρας που τοποθετείται στην πολλαπλή εξαγωγής πριν το τούρμπο και μας πληροφορεί για την θερμοκρασία των καυσαερίων.
Συστήματα ψύξης
Water spray: ένα σύστημα με τρόμπα και μπεκάκι που ψεκάζει νερό πάνω στο ιντερκούλερ βοηθώντας το να ψύξει αποτελεσματικά τον αέρα. Η λειτουργία του μπορεί να είναι χειροκίνητη ή με Μπούτον
Water injection: πιο ακριβό από το Water spray και για ποιο extreme καταστάσεις.
Χρησιμοποιεί μεγάλη πίεση για να ψεκάζει αχνά αλλά χωρίς να χάνει σταγόνες.
Τοποθετείται μέσα στην εισαγωγή ή ακόμα καλύτερα στην είσοδο του ιντερκούλερ.
Λειτουργεί με πιεζοηλεκτρική βαλβίδα(τα ακριβά κιτ έχουν και εγκεφαλάκι) και χρειάζεται απεσταγμένο νερό για να μην έχει άλατα και εκτός από την έξτρα ψύξη προσφέρει μεγάλη αντίσταση στα πειράκια.
Περιληπτικά
Το πρώτο στάδιο κοστίζει 3000 με 4000 Ε και η πίεση υπερπλήρωσης είναι
0,4-0,5 bar
Το δεύτερο κοστίζει άλλα 1000-2000 Ε και η πίεση υπερπλήρωσης είναι 0,7-0,8 bar
Και επιπλέον πρέπει να είμαστε πιο προσεχτικοί στον κινητήρα που πρέπει να βελτιώσουμε(καλό θα ήταν να έχουμε και άλλα δείγματα από τον κινητήρα που έχουμε για να είμαστε σίγουροι)
Στο τρίτο στάδιο ότι πληρώνεις παίρνεις και όσο παραπάνω πληρώνεις ανεβάζεις. Η πίεση υπερπλήρωσης θα βρίσκεται στο 1,5 bar και πιθανόν και παραπάνω. Εδώ πρέπει να προσέξουμε το μοτέρ να έχει γερο μπλοκ και κεφαλή καθώς θα είναι τα μοναδικά εργοστασιακά…
Αν είμαστε αποφασισμένη να φτάσουμε στα άκρα θα αλλαχτούν ο στρόφαλος, οι βαλβίδες, οι εκκεντροφόροι(μαγεία δεν είναι να μην κρατάει σταθερό ρελαντί??!!)
__________________
Τοπικιστής είναι αυτός που λέει ότι η πόλη του είναι ομορφότερη από τα Γιάννενα....
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη wastegate : 09-12-06 στις 15:55.
|