Re: Intercooler
Στο θέμα μας τώρα:
Παιδιά ξέρουμε όλοι οτι ενας ατμοσφαιρικός κινητήρας βασίζει μεγάλο μέρος της απόδοσής του στον αποτελεσματικό καθαρισμό των θαλάμων καύσης του, κατά τη δειάρκεια του overlap των βαλβίδων, όταν το έμβολο βρίσκετε στο ΑΝΣ της φάσης ''τέλος εξαγωγής-αρχές εισαγωγής''. Για αυτό υπάρχουν βελτιωτικοί εκκεντροφόροι με άλλο θύθισμα και άλλη διάρκεια overlap. Αλλά τι να τα κάνουμε εμεις όταν η Toyota έχει προνοήσει με το σύστημα VVTL-i. viking
Για να γίνει λοιπόν όσο το δυνατόν αποτελασματικό αυτό το ξέπλυμα των καυσαερίων απο το φρέσκο μείγμα της εισαγωγής κατά τη διάρκεια του overlap πρέπει η η εξαγωγή να παρουσιάζει όσο το δυνατόν μικρότερη ρο'ι'κή αντίσταση (για αυτό βάζουμε όλοι χταποδάκια ρο'ι'ικά καλύτερα γι'αυτό και ελεύθερα καζανάκια κτλ. κτλ).
Που θέλω να καταλήξω όμως: Στους τουρμπάτους κινητήρες για τους οποίους συζητάμε εδώ, με χαμηλή υπερπλήρωση, τη στιγμή που η τουρμπίνα αδρανεί, κινούμενη με λίγες στροφές πιστεύω αποτελεί παράγοντα δημιουργίας ανάστροφης πίεσης προς τους θαλάμους καύσης που δυσκολεύει κατά πολύ αυτό το ξέπλυμα στη διάρκεια του overlap η οποιά σε συνδυασμό με την χαμηλή πίεση λόγω χαμηλής περιστροφής της τουρμπίνας εμφανίζουν στον κινητήρα χαμηλή απόδοση, κάτι που ο οδηγός το ερμηνεύει ως turbo lag.
To turbo-lag αυτό είναι πιο έντονο όσο μεγαλύτερο το μέγεθος των σωληνώσεων που μεταφέρουν τον αέρα από και προς το ιντερ/λερ και φυσικά εξαρτάται και απο το μέγεθος του ιντερ/λερ.
Τείνω να πιστεύω πως σε χαμηλής υπερπλήρωσης εφαρμογές δεν είναι και τόσο απαραίτητο παιδιά.
|