Θέμα: Intercooler
Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
Re: Intercooler
  #4  
Παλιά 09-10-06, 00:04
Το avatar του χρήστη Stetas
Stetas Offline:
Moderator
 
Εγγραφή: 17-07-2006
Μοντέλο: Corolla E111L HB G6
Περιοχή: Πάτρα
Ηλικία: 45 male
Μηνύματα: 1.733
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 410
Stetas θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος Stetas θα γίνει πολύ σύντομα πασύγνωστος
Re: Intercooler

Λοιπόν αγαπητοί φίλοι διαβάζοντας σχετικό άρθρο στο περιοδικό R&D ο προβληματισμός μου έχει ως εξής:

Η μείωση της θερμοκρασίας του αέρα εισαγωγής από ένα intercooler επιιτυγχάνεται μέσω της μεταβίβασης ικανού ποσού θερμότητας, μέσω των τοιχωμάτων του intercooler,από το θερμό-συμπιεσμένο αέρα προς ένα άλλο ρευστό(αν πρόκειται για υγρόψυκτο intercooler) η αέριο αν πρόκειται για αερόψυκτο.Εξυπακούεται τώρα οτι για να γίνει εφικτή η επιθυμητή αυτή μείωση πρέπει να υπάρχει ικανοποιητική διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των δύο αερίων η ρευστών κατά την ''έμμεση'' αυτή επαφή τους.

Οσο η πίεση ειναι υψηλή(ας πούμε από 0,7bar και πάνω) συνεπώς και η θερμοκρασία του πεπιεσμένου αέρα είναι υψηλή τότε το intercooler κρίνεται πιστεύω ιδιαίτερα χρήσιμο και συνεχώς έχουμε αδιάλειπτη ροή θερμότητας από θερμότερο προς το ψυχρότερο.

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που ο βαθμός υπερπλήρωσης είναι χαμηλός(πχ 0,5bar μέγιστη πίεση), έχουμε κέρδος? Τέτοια πίεση δεν είναι δυνατό να αυξήση αισθητά την θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα ώστε να μπορούμε να έχουμε διαφορά θερμοκρασίας μέσα και έξω απο το intercooler για να μπορέσει να γίνει ουσιαστικά χρήσιμο.Πόσο μάλλον αν αυτό είναι τοποθετημένο στο χώρο του κινητήρα και ψήνεται κάτω απο την θερμική ακτινοβολία της πολλαπλής εξαγωγής και της τουρμπίνας.

Είναι προφανές πιστεύω οτι ενα μονίμως ζεστό inter/ler δεν είναι σε θέση να αφαιρέσει θερμότητα από μια ροή πεπιεσμένου αέρα του οποίου η θερμοκρασία (λόγω χαμηλής υπερπίεσης) δεν βρίσκεται αρκετά ψηλότερα από αυτή του υλικού του inter/ler. Ενα τέτοιο inter/ler που δεν ψύχει τον αέρα εισαγωγής δεν επαίχει ρόλο ''πνίχτη-στραγγαλιστή'' εξαιτίας των εσωτερικών του τριβών? Αυτό δεν θα έχει επίπτωση στην απόδοση του κινητήρα?

Άπό την άλλη αν το inter/ler είναι τοποθετημένο π.χ στο εμπρόσθιο μέρος του οχήματος (front-mounted) προκειμένου να προστατευθεί απο την θερμική ακτινοβολία των προαναφερθέντων, τότε εξαιτίας του μεγαλύτερου σε σχέση με πριν μήκους των σωληνώσεων , σε συνδυασμό με την χαμηλή πίεση υπερπλήρωσης δεν θα είναι σίγουρη η εμφάνιση turbo lag??? Και πόσο περισσότερο αν ο κινητήρας είναι μικρού κυβισμού.
__________________
Stelios's E111L HB G6

Corollaclub
Πάτρα
Απάντηση με παράθεση