Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
Re: Περί Καταλήψεων
  #13  
Παλιά 14-06-06, 12:12
fanis81 Offline:
Μικρό Μέλος
 
Εγγραφή: 07-03-2006
Μοντέλο: ΕΕ 90
Περιοχή: Στην μαμά πατρίδα
Ηλικία: 44 male
Μηνύματα: 67
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 1 φορές σε 1 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 242
fanis81 είναι σε έναν διακεκριμένο δρόμο
Re: Περί Καταλήψεων

Ας πω κι εγώ τη γνώμη μου στο ζήτημα για να ανάψω λίγο πάλι φωτιές.
Έχω σπουδάσει κι εγώ 6 χρόνια σε παναπιστήμιο της περιφέρειας και τώρα βρίσκομαι στην πρωτεύουσα και το πολυτεχνείο της για κάποιο μεταπτυχιακό. Στην ίδια πόλη βρίσκεται και η αδερφή μου σε κάποιο τμήμα του τει. Και για να μην βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα ο μπαμπάς μου δεν είναι κάποιος επιχειρηματίας ή μεγαλο-γιατρός και δεν τον πειράζει να με ταϊζει ακόμα. Αγρότης είναι και δουλεύει από το πρωί ως το βράδυ κι όταν είμαστε σε δύσκολες καταστάσεις πάει και για μεροκάματο σε ξένα.
Έχω ζήσει κι εγώ σ'αυτά τα χρόνια καταλήψεις, χάσιμο εξεταστικών και διπλών το Σεπτέμβριο. (Τότε το φλέγον ζήτημα ήταν ανωτατοποίηση των τει.) Θέλω να συμφωνίσω με αυτούς που λένε ότι την κατάληψη την κάνουν 50 άτομα σε κάθε σχολή. Έτσι είναι στην πραγματικότητα. Μπορεί, όπως ειπώθηκε απραπάνω, η ΔΑΠ στο Παν.Μακ. να παίρνει 60%, αλλά για σκεφτείται αυτό: πόσοι από αυτούς κατέβηκαν στις συνελεύσεις να ψηφίσουν κατά της κατάληψης; Και πόσοι από αυτούς που κατέβηκαν στη συνέλευση ψήφισαν υπέρ της κατάληψης για να ξεκινήσουν πιο νωρίς φέτος τις διακοπές τους, αφού ο μπαμπάς έχει και πληρώνει;
Δεν τους ενδιαφέρει το θέμα της συνέλευσης και ο λόγος της κατάληψης. Σημασία έχει ότι αύριο δεν έχουν μάθημα. Κι όχι πως είναι υποχρεωτική παρακολούθηση στα πανεπστήμια, αλλά είναι το σύνδρομο του λυκείου που έχουν ακόμα τα πρώτα έτη. Το ίδιο συμβαίνει χρόνια τώρα σε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια. Μήπως τελικά αυτοί που κρύβονται πίσω από τους επαναστάτες και τους πρωτεργάτες των καταλήψεων θέλουν πραγματικά να μην μορφωθούμε και να μην ανοίξει το μυαλό μας και δούμε ποια είναι η πραγματικότητα;
Σχετικά με αυτά που λες diafanh-psyxh, το ξέρω από φίλους ότι στα τει κάπως έτσι είναι. Δεν μπορώ να πω ότι έχω βρεθεί σε ανάλογη θέση. Έχω δώσει μάθημα και 3 φορές διαβασμένος, αλλά το πρόβλημα ήταν ότι έβαζε πολύ δύσκολα θέματα που δεν έβρισκες κάτι αντίστοιχο σε άλλα βιβλία. Το θέμα όμως είναι που ήταν το φοιτητικό κίνημα και οι εκπρόσωποι των φοιτητών όταν άρχισε να δημιουργείται; Προφανώς αυτός ο καθηγητής που λες δεν τον ελέγχει κανείς και κάνει ό,τι θέλει. Ποια ήταν η αντίδραση των φοιτητών όλα αυτά τα χρόνια; Μήπως τους βόλευε γιατί θα κάτσουν κανένα εξάμηνο παραπάνω φοιτητές; Θα πω μια εμπειρία μου. Σε ένα εργαστήριο που είχα μας υποχρέωνε να πηγαίνουμε διαβασμένοι στο επόμενο και μας εξέταζε αντί να παραδόσει. Κάποιοι είχαν έρθει αδιάβαστοι και τους πέταξε έξω συν ότι θα τους έμενε το εργαστήριο για την επόμενη χρονιά. Δεν του πέρασε όμως. Ο σύλλογος έδρασε έγκαιρα και αποφασιστηκά και δεν ξαναυπήρξε τέτοιο φαινόμενο. Άλλη μια εμπειρία μου σε αντιδιαστολή με την προηγούμενη. Στο τει που σπουδάζει η αδερφή μου, όπως είπα, είχα πάει βόλτα την ημέρα που θα έπαιρνε βιβλία. Θα έπαιρνε όλα τα βιβλία του εξαμήνου από την βιβλιοθήκη του τει. Μου φάνηκε καλό αρχικά σε αντίθεση με μένα που έπρεπε να τρέχω από γραφείο σε γραφείο να τα μαζεύω ένα ένα. Όμως όπως αποδείχθηκε ήταν πολύ δύσκολο να τα πάρεις μέσα στον μήνα. Η βιβλιοθήκη ήταν ανοικτή για τους φοιτητές του τμήματος της αδερφής μου για 2 ώρες κάθε πέμπτη. 450 άτομα (όλα τα εξάμηνα) θα έπαιρναν τα βιβλία τους μέσα σε 2 ώρες τη βδομάδα από ένα μόνο υπάλληλο που το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να φιλάει πρόβατα. Όταν βρήκα τον υπεύθυνο της δαπ του τμήματος που ήταν πρώτη παράταξη και του είπα τι πράγματα είναι αυτά, γιατί δεν κάνετε κάτι, η απάντηση που πήρα ήταν αποστομοτική: "ΑΦΟΥ ΕΤΣΙ ΤΑ ΒΡΗΚΑΜΕ." Δε συνεχίζω γι'αυτό το θέμα.
Για να γυρίσω στα προηγούμενα, η κατάργηση των αιώνιων φοιτητών έχει στόχο όχι να μειώσει τα έξοδα του κράτους, αφού όπως σωστά είπατε δεν του κοστίζουν τίποτα, αλλά να ανεβάσει την ποιότητα των σπουδών που παρέχονται. Απ' τη στιγμή που παρακολουθείς τη σχολή, χωρίς να χτυπηθείς στο διάβασμα σε ένα χρόνο ακόμα έχεις μαζέψει τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σου. Δε γίνεται να προχωράς σε επόμενα μαθήματα χωρίς να έχεις διαβάσει τα προηγούμενα (όχι απαραίτητα και να τα περάσεις). Όταν μετά έρθει η αξιολόγηση των πανεπιστημίων και των σχολών ποια νομίζεται ότι θα είναι η θέση των δημοσίων με ένα τεράστιο πλήθος φοιτητών επί πτυχίω που χρωστάνε και ποια αυτή των ιδιωτικών που για να μην γελιόμαστε δε θα σε παίρνει να χρωστάς πολλά για το τέλος. Όσο για το "λάδωμα" τύπου βουλγαρίας, ρουμανίας για τα δύσκολα μαθήματα, δε λέω, ελλάδα είμαστε, εμείς τ'ανακαλύψαμε τα κόλπα, αλλά πόσο εύκολα παίζει κάποιος με τη φήμη του και τ' όνομά του; Αν τα ιδιωτικά είναι χώρος παραγωγής κάθε είδους πτυχίου χωρίς να ανταποκρίνεται στις γνώσεις που έχεις όταν φύγεις από εκεί ποια θα είναι η φήμη του μετά;
Απλώς είναι αρχή τώρα και όλα αυτά είναι κάτι νέο που δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο τέλος. Αν δουλέψει πραγματικά σωστά ίσως αποδειχθεί καλό με την έννοια ότι κάποιοι καθηγητές στα δημόσια πανεπιστήμια να αρχίσουν να δουλεύουν παραγματικά. Το σίγουρο είναι ότι με "αγώνες", καταλήψεις δε βγαίνει τίποτα και καταλάβαιτέ το. Το νομοσχέδιο δε θα περάσει τώρα, θα περάσει τον οκτώβριο. Θα περάσει όμως. Και τότε στις μέρες μου με τις καταλήψεις για την ανωτατοποίηση των τει, τελικά πέρασε ο νόμος. Και σε τελική ανάλυση, οι καταλήψεις συνέφεραν τους καθηγητές μας. Το αποτέλεσμα της ανωτατοποίησης ήταν ανωτατοποίηση των μισθών των καθηγητών τει και τίποτα παραπάνω. Οι καθηγητές τει πληρώνονται τώρα σαν καθηγητές πανεπιστημίου και οι απόφοιτοι των τει εξακολουθούν να είναι απόφοιτοι τει. Ούτε επαγγελματικά δικαιώματα άλλαξαν, ούτε τίποτα. Αγώνες χρειάζονται για να λύνονται τα μεμονομένα προβλήματα με ομαδικά κοψίματα, για βαθμολόγηση τύπου ανεμιστήρα και άλλα τέτοια. Και φυσικά χρειάζεται αγώνας με τα βιβλία για να βγούμε. Δε σημαίνει ότι αφού μπήκες όλα τελείωσαν. Δυστυχώς για όποιον δεν το έχει καταλάβει τότε αρχίζουν όλα.
Δεκτή οποιαδήποτε ένσταση για περισσότερη ανάλυση.
Απάντηση με παράθεση