Re: Ηλεκρικοτουρμπο
Τελευταία νέα στην εξέλιξη του ηλεκτρικού Turbo
Έχουν αναπτυχθεί διάφορες εφαρμογές με βάση το ηλεκτρικό Turbo. Σε γενικές γραμμές να πούμε οτι οι κατασκευαστές τέτοιων συστημάτων προσανατολίζονται σε δύο κατευθύνσεις...
1. Λειτουργία ηλεκτρικού Turbo συμπληρωματικά με ενα συμβατικό σύστημα υπερσυμπιεσής.
2. Αυτόνομη λειτουργία του ηλεκτρικού Turbo.
Ας δούμε την πρόοδο που έχει κάνει η Garrett σε αυτόν τον τομέα για να συμπεράνουμε πού βαδίζει αυτή η τεχνολογία.
Η πρώτη πρόταση της Garrett καλείτε Dynacharger. Λειτουργεί παράλληλα με ενα σύστημα υπερτροφοδότησης τουρμπινας καυσαερίων. Το σύστημα αποτελείται από εναν συμβατικό υπερσυμπιεστη καυσαερίων (Turbo), που στον άξονα του έχουμε συνδέσει και εναν ηλεκτροκινητήρα. Αποτελείται από εναν πάρα πολύ γρήγορο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτροκινητήρα, και ενα ηλεκτρονικό σύστημα τροφοδότησης και ελέγχου της ταχύτητας περιστρόφης του. Το σύστημα εναλλάσσεται μεταξύ δύο λειτουργιών:
1. Λειτουργία ως κινητήρας
2. Λειτουργία ως γεννήτρια
Στην πρώτη λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει την απαιτούμενη παροχή αέρα όταν ο κινητήρας λειτουργεί με λίγες στροφές, τα καυσαέρια είναι λίγα και η τουμπίνα δεν έχει αναπτύξει ακόμα αρκετή ταχύτητα περιστροφής από τα καυσαέρια. Με τον τρόπο αυτό περιορίζεται σηματικά το ενοχλητικό lag (υστέριση) που παρουσιάζουν τα συμβατικά Turbo.
Στην δεύτερη λειτουργία, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και εκμεταλλευόμενος την κινητική ενέργεια των extra καυσαερίων του κινητήρα, παράγει ηλεκτρική ενέργεια και φορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με τέρμα γκάζι, το ηλέκτρικό σύστημα μπορεί να χρησιμοποιήθει για να φρενάρει την τουρμπίνα και σε πολλές περιπτώσεις να αποσυμφωρίζει τη δουλεία του wastegate...
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Administrator Ειδικών Επιχειρήσεων
Κάντε τους δρόμους πιο ασφαλείς, είναι ευθύνη όλων μας...
|