Re: Ηλεκτρικοτουρμπο
πιο πιθανό το βλέπω για ηλεκτρική σκούπα δεν ξέρω..... Anyway, συνέχεια!!!
Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από ενα inverter (Το inverter ειναι ενας DC-AC μετατροπέας) Αναλαμβάνει δηλαδή να μετατρέψει τα 12 βολτ συνεχούς ρεύματος της μπαταρίας του αυτοκινήτου σε μεγαλύτερης τιμής εναλλασσόμενη τάση, η οποία και τροφοδότει τον ηλεκτροκινητήρα του turbo! Το γνωστο σε όλους σαλιγκάρι, τοποθετείται πριν από την πεταλούδα στην εισαγωγή και ενεργοποιείται από εναν διακόπτη on-off και από εναν αισθητήρα γωνίας της πεταλούδας. Μόλις η πεταλούδα ξεπεράσει μια συγκεκριμένη γωνία, αρχίζει να λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας και περιστρέφει την φτερωτή με συγκεκριμένες στροφές.
Η υπερπίεση που αναπτύσεται εξαρτάται από 4 παράγοντες....
1. Την χωρητικότητα του κινητήρα
2. Τις στροφές του κινητήρα
3. Το μέγεθος του υπερσυμπιεστή
4. Την ταχύτητα περιστροφής του.
Αφού λοιπόν η στροβιλιστής περιστρέφεται με σταθερή ταχύτητα, η καταλαβαίνουμε οτι η πίεση υπερπλήρωσης θα μειώνεται καθώς θα αυξάνουν οι στροφές του κινητήρα. Και τώρα θα ρωτήσει κάποιος: Καλά ρε μεγάλε αφού η ταχύτητα περιστροφής ειναι σταθερη, δεν θα έπρεπε να είναι σταθερη και η πίεση στην εισαγωγή; Η πίεση στην εισαγώγη πέφτει επειδη το μοτέρ στεγνωνει ψηλά όχι απο καύσιμο, αλλά από αέρα... Επίσης ενα άλλο πρόβλημα που παρατηρείται είναι οτι το ηλεκτρικό turbo δεν μπορεί να λειτουργεί συνεχώς... (χρόνος συνεχούς λειτουργίας μέχρι 60 δευτερόλεπτα)
Και θα πει κάποιος: Μα καλά, αυτό ειναι βλάκεία, γιατί να το βάλω;
Οι κατασκευαστές αυτών των συστημάτων εχουν βρεί μια πατέντα για να μην μένει το μοτερ χωρίς αναπνοές στα ψηλά!!! Με ενα στιγμιαίο άφημα του γκαζιού (πάνω στην αλλαγή ταχύτητας) ο χρόνος ξαναμετράει και έχεις άλλα 60 sec...
Αυτό βέβαια δεν μου κάνει και πολύ για λύση, αλλά τι να κάνουμε!!!
Προσεχώς συνέχεια....
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Administrator Ειδικών Επιχειρήσεων
Κάντε τους δρόμους πιο ασφαλείς, είναι ευθύνη όλων μας...
|