Re: Ηλεκρικοτουρμπο
Να πούμε πρώτα 5 πράγματα για το Turbo γενικά...
Υπάρχουν δύο είδη υπερπλήρωσης ενος κινητήρα
1. με υπεσυμπιεστή (turbo)
2. με το λουρί της μάνας (κομπρέσορας)
Αρχή λειτουργίας:Τι κάνει το turbo. Με λίγα λόγια σπρώχνει τον αέρα στη εισαγωγή του αυτοκινήτου μας με μεγαλύτερη πίεση από την ατμοσφαιρική!
Πως το κάνει;Χρησιμοποιώντας μια φτερωτή (ενα σαλιγκάρι) που λέγεται συμπιεστής.
Δηλαδή;Γυρίζει ο συμπιεστής και σπρώχνει τον αέρα στην εισαγωγή
Και πώς γυρίζει;
1. όταν έχουμε turbo, ο συμπιεστής παιρνει κίνηση απο ενα άλλο σαλιγκάρι τον στροβιλιστή ο οποίος συνδέεται στην εξαγωσή και παιρνει κίνηση από τα καυσαέρια.
2. Όταν έχουμε κομπρέσορα παιρνει κινηση από τον ιμάντα του εκεντροφόρου!!!
Και που κολλάνε όλα αυτά;;;Το ηλεκτρικό turbo είναι μια τρίτη κατηγορία στην οποία ο συμπιεστής παιρνει κίνηση από εναν ηλεκτροκινητήρα (σαν το μοτερ που έχει το τηλεκατευθηνόμενο του μικρού σας αδερφου,μονο που ειναι λίγο μεγαλύτερο)
Επί τοις ουσίας....
Τον τελευταίο καιρο έχει προχωρήσει η ερευνα σχετικά με το ηλεκτρικό turbo. Αυτα που ξέρω μέχρι τώρα είναι ότι δεν προσφέρει μεγάλη αυξηση υποδύναμης, ενώ το κόστος είναι αρκετά υψηλό. Επίσης άντε να βρείς στη Ελλάδα μηχανικό που να γνωρίζει το θέμα...
Μπορεί το ηλεκτρικό turbo να είναι το μέλλον;
μπορεί, αλλά για την ώρα το κόστος ειναι απαγορευτικό. Το κόστος των ηλεκτρονικών ισχύος που απαιτούνται για την διαχείρηση της ταχύτητας περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα είναι πολύ μεγάλο.
Είδωμεν...
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Administrator Ειδικών Επιχειρήσεων
Κάντε τους δρόμους πιο ασφαλείς, είναι ευθύνη όλων μας...
|