Θέμα: Ts Forum -3-
Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
Re: Ts Forum -3-
  #145  
Παλιά 21-07-05, 14:20
Το avatar του χρήστη leon74
leon74 Offline:
Κυριλέ Μέλος
 
Εγγραφή: 22-03-2004
Μηνύματα: 274
Ευχαρίστησε: 0
Έχει δεχθεί ευχαριστίες 0 φορές σε 0 μηνύματα
Δύναμη Σεβασμού: 287
leon74 είναι σε έναν διακεκριμένο δρόμο
Re: Ts Forum -3-

Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από CTS03";p=&quot Εμφάνιση μηνυμάτων
Παιδιά, θέλω να φέρω στην προσοχή σας ένα θέμα με το λάδι μηχανής για την μηχανή 2ΖΖGE της Corolla TSport:
To Βιβλίο Οδηγιών Χρήσης "απαγορεύει" λάδι 5w30 σε θερμοκρασίες πάνω από 10 βαθμούς Κελσίου ενώ το συνιστά έως και πάνω από 38C για τις άλλες μηχανές (1.4lt, 1.6lt). Αυτό φαίνεται ότι δεν το έχουν υπόψη τους τα συνεργεία (ούτε οι αρχιμηχανικοί της Τoyota Hellas που τα καθοδηγούν).

Το παράδοξο είναι ότι το 10w30 "εγκρίνεται" έως και πάνω από 38C και για την 2ΖΖGE. Όμως, λόγω του κοινού δείκτη 30 θα έχει το ίδιο ιξώδες και περιμένεις ίδια συμπεριφορά σε υψηλές θερμοκρασίες με το 5w30. Τι παίζει λοιπόν? Έχει σημασία η "λεπτότητα" του λαδιού σε χαμηλές θερμοκρασίες (δείκτης 5) για το γεγονός ότι δεν κάνει σε υψηλές?

Η TOYOTA HELLAS διακινεί στα συνεργεία της πλήρως συνθετικό μόνο 5w40 και μάλλον 5w30. Όμως, εάν ο δείκτης 5 για χαμηλές θερμοκρασίες δεν κάνει για κάποιο λόγο πάνω από 10C, τότε γιατί το 5w40 θα είναι κατάλληλο?

Εγώ μέχρι τώρα δεν κατάφερα να πάρω μία απάντηση από την Toyota (εντός κι εκτός Ελλάδας).
Φίλε CTS03... να επιδιώξω μια απάντηση: Αν προσέξειςμ το θερινό ιξώδες στα λάδια δε δίνεται από μια μοναδιαία τιμή αλλά καθορίζεται από ένα άνω όριο. Δηλαδή το 30 είναι από 9.3 έως 12.5 cSt ενώ το 40 από 12.5 έως 16.3. To 5w30 είναι γενικά ποιο λεπτόρευστο από το 10w30, άρα βρίσκεται πλησιέστερα στην περιοχή του 9.3 cSt ενώ το 10w30 βρίσκεται ενδεχομένως πλησιέστερα στα 12.5.

Αυτή είναι μια πολύ πιθανή εξήγηση. Πάντως, για να έχεις το κεφάλι σου σίγουρο, μπορείς να χρησιμοποιείς 10w40. Το μόνο πρόβλημα που έχει σε σχέση με το 5w40 είναι ότι αυξάνει λίγο την κατανάλωση όταν ο κινητήρας είναι κρύος και δεν έχει καμιά διαφορά στην προστασία του κινητήρα.