Φίλε Μελέτη,
Καμία παρεξήγηση, αλλοίμονο! Ίσα ίσα που μου αρέσει κιόλας (έλα μην πάει το μυαλό σας στο πονηρό!

)
Δε νομίζω ότι λέμε τίποτα διαφορετικό, να σου πω την αλήθεια. Νομίζω ότι συμφωνείς ότι το turbo αντικαθιστά τον κυβισμό. Αυτό είναι προφανέστατο στους diesel. Και ο λόγος που θέλεις να μειώσεις τον κυβισμό (downsizing) είναι ότι έτσι o κινητήρας και μικρότερο βάρος και λιγότερο όγκο πιάνει.
Αυτό που λέω είναι ότι στους βενζινοκινητήρες, τα οφέλη του turbo είναι μικρά διότι έχεις περιορισμούς από τη μεριά του καυσίμου να αυξήσεις την πίεση εισαγωγής. Άρα, έχεις μια "κακή" (περιορισμένη αν θες) αύξηση κυβισμού.
Και σωστά αναφέρεις τα προβλήματα καυσαερίων και θα αναφέρω και εγώ τα προβλήματα αξιοπιστίας, γιατί τα ελατήρια υποφέρουν, η τουρμπίνα αρπάζει, το wastegate μαγκώνει, κλπ, κλπ.